måndag 16 maj 2011

Intervjun

Jag har ju "intervjuat" Andy som jag skrev innan, under bilden kommer frågorna och svaren.

Intervju med Andreas Hjärén

Fråga: Du och en kompis håller på med ett projekt inom musik, när började ni med det?

Svar: Vi började med det höst terminen 2010.

Fråga: Varför just musik?

Svar: För vi båda gillar musik och tyckte det verkade vara en rolig grej att göra. Sen håller jag på med musik utanför projektet också.

Fråga: Så du valde rätt ämne till projektarbetet?

Svar: Ja, för jag får göra något som jag älskar och få betyg för det.

Fråga: Hur länge har du hållt på med musik?

Svar: Sen jag slutade 8an, så ca fem år sen jag började.
Men i början var det mest på skoj, jag köpte en billig skit mick bara för att jag ville det.

Fråga: Men hur kommer det sig att du började med musik?

Svar: Det var nog bara för att vissa äldre höll på med det, så blev man lite sugen på att testa själv. Sen helt plötsligt har det gått fem år och det är fortfarande lika kul.

Fråga: Hur kommer texterna fram till dig? Vad skriver/rappar du mest om?

Svar: Nja, asså vissa texter kommer ju av sig själv och vissa låtar skrivs ju helt och hållet på en känsla man har i stunden, men ibland får man ju sitta och tänka lite och låta beatet ge inspiration.
I början när jag rappa så var det ju såklart om kärlekslåtar, men är det inte så de flesta börjar? ;)
Men nu gör jag lite av allt, kul med variation.

Fråga: Var det svårt att lära dig mixa och fixa med allt?

Svar: Ja, alltså mixa är inte min starka sida, jag kan ju göra så man får en klar och skön röst men ingenting professionellt.

Fråga: Vad är det för program du använder?

Svar: Adobe audition 3.0, jag hade 1.5 innan, så jag har precis bytat upp mig. Det är lite svårt med mixing just nu men man lär sig snabbt.

Fråga: Är musik något du kan se i framtiden?

Svar: Ja det är klart. Jag älskar att spela in och skriva ner, och jag kommer nog hålla på med det länge till. Det är ju min hobby, så som andra kan ha fotboll, dans m.m

Fråga: Vilken är den bästa låten du gjort tycker du?

Svar: Det är såklart "vår sång" som jag och min baby gjorde tillsammans, så den blir lite extra speciell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar