söndag 16 januari 2011

okej...

Att jag skriver detta här är för de är lättare att få min sida från det nu för det är jobbigt att få frågor hela tiden och behöva svara om och om igen.

nu är det så här att natten till den 14 Januari alltså natten till Fredagen så fick jag ett samtal av min bästavän, ett samtal av tårar.
Hennes syster (världens underbaraste person) hade fått åka till akuten.
Efter vi lagt på så frågar jag om hon vill att vi ska komma, såklart så vill hon det.
Precis innan vi ska köra så smsar jag och frågar hur de går.. då skriver hon tillbaka "död"
Jag tappar andan och kan inte få in det, ingen får in det. Hela familjen åker dit och Andy med eftersom han sov hos mig.
När vi kommer fram kommer Elin i fullfart in i min famn och vi bara gråter.. gråter och gråter.
Ingen kan förstå.. absolut ingen av oss förstår det.

Vi kommer sen in i ett litet rum där Elins systers fästman sitter och hennes pappa..alla i tårar.
Elins mamma och andra syster kommer sen, mer tårar. Ingen kan fortfarande förstå.

Elins syster ligger i ett mysigt rum brevid där dom lagt henne fint och familjen fick säga hejdå.
Elin ville inte.. tillslut ville hon och jag följe med i bakrunden. (Det absolut värsta jag varit med om).

Är fortfarande i chock och vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Elins familj och min familj är som en stor familj och allting är hemskt. Finns inga ord ingenting förutom sorg.

Nu ska jag ta hand om min bästavän och föralltid finnas vid hennes sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar