onsdag 2 februari 2011

Tonårs mamma?

Jag har absolut ingenting emot tonårs mammor, bebisar är mysiga.
Men jag hade inte kunnat bli mamma nu, med tanke på att jag knappt kan ta hand om mig själv?

Vissa kanske har de bättre med pengar och jobb osv som tonåring. Men jag vill vänta tills allting är säkert och man vet att barnet kommer få det bra.

Anledningen till att jag skriver detta är för jag vet att man kan skoja om att oh bli mamma nu, en liten bebis osv. Jag vill va ung mamma, men dock inte så här ung. Finns lite saker jag vill göra innan jag får en liten bebis att ta hand om. =)

Sen kan jag tycka som mamma ska man stötta sitt barn även om hon är tonåring och gravid. För det är säkert inte lätt för någon, men alla ska finnas för en oavsett. Spelar nästan ingenroll vad saken gäller ibland behöver man någon vid sin sida.

Är ni emot tonårsmammor? Jag är det absolut inte, men jag vill själv vänta ett par år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar